ANAKKU YANG PERTAMA

ANAKKU YANG PERTAMA
RABIATUL ADAWIYAH

September 29, 2011

Andainya ada di antara kita nanti
Berubah hala serta janji
Jangan ada benci
Suka dan duka dilalui
Jadikan kenangan di sudut hati


Andainya cita-cita tidak kesampaian
Ikatan murni terputus di pertengahan
Jangan dikesalkan
Jangan lantaran kegagalan
Kita saling berdendam saling bermusuhan


Ungkit-mengungkiti
Sakit-menyakiti
Memusnahkan diri


Kita harus tabah dan bersedia
Cekal hadapi kemungkinan yang tiba
Kadangkala yang berlaku
Di luar kemahuan kau dan aku.....


kau tau....aku sayang kau...dan aku takperlu sebut nama kau....kau baik...kau pemurah...kau selalu membantu dan melayan kerenah aku ...sebagai kawan...
beberapa kali...aku cuba nyatakan yang aku sygkan kau...dan itulah yg sebanarnya luahan hati aku..sungguh...aku tak pernah tipu...

tapi...bila kau ada masalah...dan kau tak mau bekongsi dgn aku...aku dapat rasakan ketidak seronokan itu...aku tau kau tak suka...jauh di sudut hati aku...aku kesian kan kau...aku risau kau memendam rasa...tapi dari gaya bahasa kau...menampakkan kau marah dengan aku...

aku tak mintak lebih..kalu kesalahan dari aku...smpaikanlah pada aku..dengan cara yang sepatutnya....dan aku akan betulkan kesilapan itu...jangan diam dan biarkan aku terus berbuat silap...

kalau inilah cara kau mendiamkan diri dan membiarkan aku tertanya2 apakah masalah yang kau hadapi sekarang....atau sememangnya kau tidak suka aku mengambil berat tentang kau....aku mohon undur diri.....dr persahabatan ini....maafkanlah aku sahabat...seandainya kehadiran aku ini menyusahkan...halalkanlah segala2nya...seandai ada yang aku termakan atau terminum..kau baik...dan kebaikan kau akan sentiasa aku kenang....lagu Casey tu....untuk kau....kau,kau dan kau....trima kasih sebab sudi berkawan dgn aku yg serba kekurangan ni....;(..tutur kata aku kasar...bergurau aku kasar....mungkin ada yg kau tersentuh hati...maafkanlah aku yg hina ini....

No comments:

Post a Comment