ANAKKU YANG PERTAMA

ANAKKU YANG PERTAMA
RABIATUL ADAWIYAH

December 4, 2011

OMBAK RINDU ...dari mata peminat filem melayu seperti aku....






P

Tuhan tolong lembutkan hati dia

Untuk terima ku seadanya

Kerna ku tak sanggup
Kerna ku tak mampu
Hidup tanpa dia di sisi ku

L
Tuhan aku tahu banyak dosa ku
Hanya ingat Kamu kala duka ku
Namun hanya Kamu yang mampu membuka
Pintu hatinya untuk cintaku

P
Malam kau bawalah rinduku
Untuk dirinya yang jauh dari ku
Agar dia tidak kesepian
Selalu rasa ada cinta agung

L
Hujan bawa air mata ku
Yang mengalir membasuh luka ku
Agar dia tahu ku terseksa
Tanpa cinta dia di hatiku

P&L:
Hanya mampu terserah
Moga cahaya tiba nanti

OMBAK RINDU ....sebuah filem adaptasi dari novel hasil tulisan Fauziah Ashari ini mula di tayangkan pada 1 Disember 2011..dengan menampilkan pelakon2 yang membawa watak2 penting  seperti Aaron Aziz sebagai Hariz...Maya Karin sbg Izzah ...Lisa surihani sbg Mila...Bront Palarae sbg Mail...


Sebetulnya ...saya berasa sgt beruntung...kerana saya dpt menonton di hari pertama tayangan filem ini...walaupon bukan tayangan pertama...hehehe..inilah yang saya idamkan..menjadi penonton awal untuk sesebuah filem "grand" seperti ini..


Watak2 penting di bawa dengan sebaiknya...saya seikhlasnya mengakui...airmata saya menitis laju..dalam kebanyakan scene yang amat menyentuh perasaan...apa lagi bila ada scene  yang menitiskan airmata itu..adalah seorang lelaki yang sgt2 saya kagumi lakonannya, ketampanannya serta penampilannya. sesungguhnya ...wahai Aaron...u deserved to win any award for next year~~~believe me ...sgt tersentuh sekali bila Izzah cuba sembunyi sebalik batu...dan Hariz cuba cari Izzah..;( ...bila Izzah bawakan minum petang...hariz tertidur...dan izzah letak kepala di dada Hariz..owh myy~~~terus saya nampak muka Daddy....*tapi kalu daddy ade dlm panggung masa tuh..mesti dia gelakkan saya...* huhuhu...daddy sgt suke gelakkan saya kalu saya menanges sebab tgk movie ...hehehe..


Banyak yang nak saya ceritakan tentang filem ni..tp saya bimbang ramai insan2 di luar sana marah...heheheh ...pergi lah menonton OMBAK RINDU....di sana nanti...anda akan belajar "sesuatu" dr skrip2 yang di lontarkan oleh mereka....hermm...


antara skrip yang masih kekal dalam ingatan saya~~~

*‎"CINTA TAK KEJAM..CUMA MANUSIA YANG TAK PERNAH NAK HARGAI CINTA...~~~" FROM IZZAH


*REDHA ITU IKHLAS....PASRAH ITU MENYERAH~~~FROM MILA...

*I'LL MAKE SURE..THAT ONE FINE DAY..U'LL DEADLY IN LOVE WITH ME....FROM MILA TO HARIZ...
  (JAHAT BUNYINYA) HEHEHEH....


"RINDUKU IBARAT OMBAK YANG TIADA BERHENTI....CINTAMU BAGAI PANTAI YANG SETIA MENANTI...."


HEART DEEP DEEP...     



SWEET~~~WALOPON SAKIT HATI TGK SCENE NEYH..HUH! HEHEH




2 comments:

  1. tudung maya karin burukz all the way dalam filem ni. diorg patut panggil hang utk pakaikan maya karin tudung lawa2 sikit. org kampung pun stylo skrg nok

    ReplyDelete
  2. Yannnnn......!!!! bila nak update blog ni???

    ReplyDelete